Om te smullen (3): healthy rauwe cacao-dadel bites

Wie denkt dat ik alleen maar kip met rijst of juist alleen maar pancakes en wafels eet (zoals mijn Instagram doet vermoeden), heeft het mis. Ik sta graag in de keuken, om naast mijn gezonde mealpreps ook verantwoorde snacks te maken. Lees verder

Advertenties

Heb jij een schop onder je kont nodig?

Rondom fitness en een fit girl zijn hangt een hype van heb ik jou daar. Het is tegenwoordig super hip om te sporten en met gezonde voeding bezig te zijn. In de schappen van de AH To go liggen inmiddels protein bars en verkopen ze stukjes bananenbrood. FYI: de peanut-caramel van Fulfill is mijn favoriet en dat stukje bananenbrood (Uit Pauline’s keuken) is ook erg lekker!

Whey (too) much? Lees verder

Om te smullen (2): No bake chocolate chip cookie brownie bars

Diëten saai en restrictief? No way! Een beetje creatief omgaan met je voeding maakt diëten (een bepaald voedingsschema volgen) al een stuk makkelijker. Ik houd van zoetigheden en zolang ik geen wedstrijden doe en dus op een kip met rijst en broccoli dieet moet, eet ik het liefst elke dag iets zoets. Met ingrediënten die in mijn macro’s passen probeer ik mezelf te trakteren, zonder al te veel calorieën binnen te krijgen.

Dus. Daarom wil ik nog een pareltje van Rachel Mansfield met jullie delen. Een tussendoortje of te eten als dessert, met alleen maar gezonde ingrediënten! Deze moest ik dus ook proberen. Ja, ook. Gelukkig maar, want ook deze is weer om te smullen.
Lees verder

Shape update!

Het is inmiddels midden april en het zonnetje schijnt dan eindelijk. Ongeveer twee maanden ben ik nu bezig om mijn vetpercentage te verlagen. Sommige dagen houd ik me perfect aan mijn voedingsschema, andere dagen gaat het iets minder goed. Ik kan moeilijk van stroopwafels en Oreo’s afblijven. Inmiddels zit ik toch al op zo’n 17% vet met een gewicht van 47 kg, maar ik wil toch nog wat meer definitie in mijn benen en schouders. Oh man, wat zou het leuk zijn als dat laatste laagje vet verdwijnt van mijn toch wel gespierde beentjes. Lees verder

Ik ga hard, ik ga lekker.. of toch niet?

Soms ben je van plan om alles te geven. Hard te gaan. Al je energie kwijt te raken. 9 van de 10 keer ben jijzelf de factor die er een succes van maakt of het juist verziekt. Die andere keer is het je omgeving die je demotiveert.

Vrijdagmiddag. Geen werk op de planning, maar wel zin om met ijzer te gooien in de sportschool. Ik starte volle moed aan een training met focus op mijn rug. Je weet wel: lat pull downs, rows, pull ups, deadlifts, etc. Het krachthonk was gelukkig leeg. Op een zelfbetitelde ‘mooiboy’ a.k.a. ijdeltuit die heel veel selfies in de spiegel maakt met een té lelijk kapsel (die er overigens nog steeds hetzelfde uitziet als een jaar geleden) en een vrije jonge jongen die geloof ik pas besloten had te starten met fitness na. Lees verder

Weet jij wat je eet?

Gezonde voeding. Daar ben ik als fitness enthousiast elke dag mee bezig. Eigenlijk zou ik het niet zo willen zeggen, want ik hoef er niet meer bij na te denken. Natuurlijk bedenk ik me in de supermarkt of van te voren wat ik wil eten, maar ik hoef er nooit meer bij na te denken wat een gezonde keuze is. Dat geldt overigens niet voor die oreo’s, stroopwafels en baklava’s die ik ook heus wel eens eet.

Wat is nu eigenlijk gezond?

Ik heb het idee dat niet iedereen precies weet wat een gezonde voeding is. Ja oké, die Schijf van Vijf is er (helemaal geüpdatet trouwens), maar hoe vaak let jij op wat je eet? Lees verder